Navigace

Obsah

Matriční úřad

Matriční úřad v Senici na Hané vede matriky pro obce Senice na Hané, Cakov, Odrlice, Senička, Vilémov na základě vyhlášky č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů.

 Co vyřizuje matriční úřad:

Informace k uzavření sňatku - zde ke stažení

Informace ke změně jména, příjmení - zde ke stažení

Informace k určení otcovství - zde ke stažení

Formuláře a žádosti v odkazu FORMULÁŘE

Žádost o vydání druhopisu matr. dokladuŽádost o vydání druhopisu matr.dokl..doc (26.5 kB)

Změny od 01.01.2024- správní poplatky

Upozorňujeme na změny v ověřování podpisů platné od 1. ledna 2024. Na základě zákona č. 414/2023 Sb. dochází ke zvýšení správního poplatku za ověření podpisu z dosavadních 30,- Kč na 50,- Kč.

Správní poplatky - změny k 1. 1. 2024.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 115.35 kB

Evidence obyvatel

Měníte trvalý pobyt? - co je potřeba - Změna trvalého pobytu.docx (20.1 kB)

 

Pokud máte adresu trvalého pobytu na obecním úřadě - ohlašovně, pošta vám doručuje výzvy k převzetí zásilky. I v případě, že si zásilku nepřevezmete, považuje se po uplynutí 10 dní zásilka za doručenou. Správní řízení tak pokračuje dál, jako byste zásilku převzali. Tím, že si zásilku nepřevezmete, však můžete promeškat odvolací lhůtu nebo být později překvapeni exekutorem, či jíným správním orgánem a rozhodnutím......

Ohlašovna  


Zrušení údaje o místu trvalého pobytu
 

Ohlašovna vyřizuje ve správním řízení na návrh oprávněné osoby nebo z moci úřední zrušení údaje o místu trvalého pobytu.

K návrhu oprávněné osoby nutno doložit doklad o vlastnictví nemovitosti (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva). Navrhovatel musí prokázat zánik užívacího práva a neužívání objektu.

!!!  Upozorňujeme občany, kteří mají v důsledku zrušení údaje o místu trvalého pobytu jako svou adresu uvedeno sídlo ohlašovny, tj. Senice na Hané, ul. Jos. Vodičky 243, že si doručování svých písemností musí řešit přímo s odesilateli nebo Českou poštou. Na sídlo ohlašovny – viz výše uvedená adresa - nelze doručovat, neboť adresát zde nemůže být nikdy zastižen a nikdo jej nezná - jedná se o adresu fiktivní. Podatelna není oprávněna písemnosti pro fyzické osoby uchovávat a předávat. Je možné požádat o doručování na jinou adresu   -   formulář-doručovací adresa.pdf (159.23 kB)

Informace k podání návrhu na zrušení údaje o místu TP - zde ke stažení

Vzor návrhu na zrušení údaje o místu TP - zde ke stažení

 

Informace MV ČR

Pracoviště MV pro vyřízení dokladů ve zkrácených lhůtách

Ministerstvo vnitra otevřelo dne 2. července 2018 nové kontaktní místo pro vydávání občanských průkazů a cestovních pasů ve zkrácených lhůtách, které umožňuje vydání dokladů ve lhůtách do 24 hodin pracovního dne a do 5 pracovních dnů. Z důvodu vyššího komfortu pro občany pracoviště dále zkvalitňujeme a od března roku 2019 mohou občané využít možnost objednání konkrétního termínu návštěvy k podání žádosti o občanský průkaz nebo cestovní pas ve zkrácené lhůtě prostřednictvím rezervačního systému.

změny od 01.07.2018

- vydávání OP   -   zde ke stažení

- vydávání cestovních dokladů   -   zde ke stažení

- upozornění - e-pasy  -   zde ke stažení

O VYDÁNÍ OP I CP NUTNO ŽÁDAT NA TZV. TROJKOVÝCH ÚŘADECH - obce s rozšířenou působností (LITOVEL, OLOMOUC....) - OÚ SENICE NA HANÉ tyto doklady nemůže vydat.
Informační materiály na 

https://www.mvcr.cz/clanek/osobni-doklady-642319.aspx 

https://www.mvcr.cz/clanek/obcan-naurade-82997.aspx

 


Kontakt:

Lenka Tobiášová, tel. 585 947 268 nebo 777 770 428